PENDUDUK DAERAH PORT DICKSON

Jumlah 110,400. Pecahan: Melayu 58,500. Cina 28,200. India 17,500. Lain2 Bangsa 7200. Menjelang tahun 2010, dijangka pertambahan 0.6% kepada 188,000.

Wednesday, February 11, 2009

BALASAN SETIMPAL

Kejadian kebakaran yang paling dahsyat di Victoria, Australia tidak mengejutkan banyak pihak, terutama yang meyakini Qada' dan Qadar. Tentera negara itu melakukan pembunuhan orang2 Islam, bersama askar Amerika di Iraq. Bukan nak tepuk tangan, kita simpati dengan kematian rakyatnya, tetapi, saperti Tsunami 2006 Dis 26, telah dilaporkan malam sebelumnya tentang temasya pantai gila-gila oleh tentera dan pendudok Indonesia. ALLAH, jika nak tunjuk kesedaran, didunia pun akan diturunkan NYA. Banjir di Batu Pahat 2007, air bah tak surut2 selama 2 minggu, padahal, sistem pengaliran teratur, tepi pantai lagi. Ini boleh dikaitkan dengan kenyataan2 pemimpin2 BN terhadap Tok Guru Nik Aziz, mengutuk YAB itu tentang menggalakan solat hajat beramai untuk keharmonian negara dan bangsa. Pak Lah hanya berada ditempat bencana tak sampai 3 jam, kerana nak ke Australia untuk perasmian Restoran Nasi Kandar kepunyaan keluarganya. Tambahan pula, untuk persiapan pernikahan dengan Gin ooops, maaf, Jean.... Rakyat sengsara tak mengapa, asal urusan peribadi lengkap.

Kamelot negara berjangkit macam kanser ke Perak. Raja Ahmad Zainuddin berang kat MB baru Dr Zambry Kadir, tak puas hati EXCO baru 6 sahaja. Raja Ahmad bengang kenapa Samy Velu mahu orang MIC dilantik dalam barisan EXCO, walaupun tiada ADUN parti itu di Perak. ADUN2 lain pun marah2 jugak, tapi tak berani nak bersuara, jaga periuk nasi, maklumlah, kerajaan pun HARAM punya.

Di Kedah pula, MIC, MCA dan UMNO berebut nak tanding pilihanraya kecil Bkt Selambau. Tak tau pulak apa akan berlaku dalam perebutan untuk calon pilihanraya kecil Bukit Gantang. Kita perlu diingatkan, pengambilalihan kerajaan Perak adalah tidak sah, tiada mandat dari rakyat Perak, hanya tipu helah Najib, menjelang jadi PM.

Banyak lagi akan Najib buat. Rampas Harakah, Suara Keadilan, haramkan ceramah politik, ISA kekal pada pemimpin2 Hindraf, operasi Lalang, dan tak tau apa lagi, asalkan penghalang Najib lumpuh.

Rakyat yang memperjuangkan keadilan dan kesaksamaan perlu dan mesti terus menegakan kebenaran, dan tentang habis-habisan, sehingga tewasnya UMNO dan BN....

No comments: